INTEGRAREA COPILULUI CU DIZABILITATI (AUTIS M SI SINDROM DOWN) IN INVATAMANTUL DE MASA – PRINCIPII DE BAZA (curs pentru cadre didactice, parinti, terapeuti si insotitori) – Bucuresti – 3 Noiembrie 2012

Publicat pe

INTEGRAREA COPILULUI CU DIZABILITATI  (AUTISM SI SINDROM DOWN) IN INVATAMANTUL DE MASA -  PRINCIPII DE BAZA (curs pentru cadre didactice, parinti, terapeuti si insotitori) - Bucuresti - 3 Noiembrie 2012Orice interventie terapeutica are ca si scop final integrarea copiilor cu dizabilitati in invatamantul de masa, cu insotitor sau fara, in functie de potentialul fiecarui copil . Practica si noile politici educationale au demonstrat ca discriminarea pozitiva poate aduce succese, pentru ca ea presupune, dreptul la diferenta si la specificitate intr-un cadru scolar nediscriminativ. Astfel copiii sanatosi au sansa sa isi dezvolte interesul social invatand sa incurajeze si sa arate incredere unui copil “altfel”,

cu un alt ritm de dezvoltare. Cursul de baza pentru integrarea copiilor cu dizabilitati in invatamantul de masa se adreseaza si vine in sprijinul cadrelor didactice avand ca scop principal informarea despre problematica conceptului de dizabilitate, etapele interventiei terapeutice, tehnicile terapeutice si deprinderea cu principiile de baza ale integrarii copiilor cu dizabilitati in invatamantul de masa.

Cursul contine mai multe prezentari video, si cazul unui copil cu autism integrat in invatamantul de masa cu traseul pe care l-a urmat timp de 5 ani monitorizat. La sfirsitul cursului, educatorii pot adresa intrebari si sint invitati la discutii pe aceasta tema, alaturi de parinti.

Intentia acestui curs este sa ofere, intr-o maniera umanista, o alta perspectiva asupra dizabilitatii decat cea pe care o cunoastem din cartile de defectologie. Indiferent care ar fi boala, ea poate fi un catalizator pentru intelegerea sensului mai profund al vietii noastre. Acest curs va va ajuta sa gasiti noi modalitati de intelegere a sensului bolii si simptomelor, ajutandu-va totodata sa patrundeti mai adanc in fiinta voastra. De ce tocmai eu sa fiu parintele/terapeutul/educatorul/prietenul acestui copil cu dizabilitati? Cum pot sa ofer respect si sa ajut? De ce nu se vindeca copiii cu autism si Sindrom Down si cum pot sa o faca? Impreuna putem gasi unele raspunsuri la aceaste intrebari. Va asteptam cu drag!!!

INFORMATII GENERALE SI UTILE DESPRE CURS

Cine poate participa la curs? Cadrele didactice, psihologi, insotitori si parinti cu copii cu autism si Sindrom Down ce doresc sa isi formeze o viziune de ansamblu a procesului integrarii in invatamantul de masa.
Numele institutiei organizatoare: Asociatia Psihologilor Profesionisti din Romania in parteneriat cu Asociatia Ateliere Educative
Formator: Sinziana Burcea – Psiholog Clinician Principal si Psihoterapeut Adlerian cu specializare de lunga durata in autism si alte dizabilitati in tara si strainatate
Durata cursului : 1 zi
Numar total de ore: 8 ore (9.00-17.00)
Taxa de participare : 120 RON

Inscrierile se faca pana la data de 25.10.2012. Va puteti inscrie sau obtine relatii suplimentare la numerele de telefon :
0742700962 – persoana de contact: Sinziana Burcea,
e-mail : sinzianaburcea@yahoo.com
0732098627- persoana de contact Mihaela Marian,
e-mail ateliereducativ@gmail.com

Mentiune: cursul NU este creditat de Colegiul Psihologilor din Romania.
Locatia va fi anuntata ulterior inscrieri, in functie de numarul de participanti.

Beneficii:

Educatorii, parintii , terapeutii si insotitorii vor primi informtii pertinente si profesionale intr-un cadru organizat. Vor putea beneficia de experienta de lunga durata a formatorului in interventia terapeutica si integrarea copiilor cu dizabilitati in invatamantul de masa. Prezentarea cursului are caracter interactiv iar elementele video exemplifica vizual aspectele teoretice ce se vor regasi si in suportul de curs.
La finalul cursului educatorii si psihologii vor primi un certificat de participare care atesta numarul de ore de formare si posibilitatea de a primi supervizare de specialitate din partea formatorului, in situatia in care educatorii au copii cu dizabilitati integrati la grupa lor. La finalul cursului educatorii, terapeutii si parintii vor putea privi dintr-o alta perspectiva copiii cu dizabilitai care pot deveni o experienta personala si spirituala de neuitat.

Copiii cu dizabilitati ne invita la autocunoastere si constientizarea propriilor noastre limite!!!

TEMATICA CURSULUI

1. Autismul si Sindromul Down in cateva cuvinte (prezentare video)

2. Semne timpurii (prezentare video) si Steagurile Rosii in autism (Hanna Alonim, PH, D)

3. Un alt mod de a procesa informatia (demonstratie practica)

4. A fi parintele unui copil cu dizabilitati
4.1 Impactul diagnosticului asupra familiei (De ce tocami eu? Scrisoarea unei mame cu copil cu SD)
4.2 O zi din viata unui parinte al unui copil cu nevoi speciale (demonstratie)
4.3 Sase lucruri pe care trebuie sa le stim despre parintii cu copii speciali
4.4 Starea de a fi conectat/deconectat. Ce nu inseamna atasamentul parental

5. Interventia specifica a terapeutului, parintelui, educatorului in lucrul cu copiii cu nevoi speciale
5.1 Principii teoretice de crestere a copiilor din perspectiva psihologiei adleriene
5.2 Cei 5 R in lucrul cu copilul cu dizabilitati si familia lui (Wes Wingett, PH. D)
5.3 Utilitatea abordarii holistice a copilului si familiei
5.4 Munca in echipa/ A apartine unui grup/ Echipa mobila
5.5 Personalitatea terapeutului/educatorului/parintelui

6. Tehnici de interventie specifice copiilor cu nevoi speciale
6.1 Terapia prin joc (organizarea camerei de terapie la domiciliu)
6.2 Tipuri de joc (conceptul de cooperare si reciprocitatea, jocul structurat si interactiv, obtinerea atentiei, atentia impartasita, spatiu , timp de reactie, liber arbitru)
6.3 Tehnici de integrare senzoriala

7. Integrarea sociala a copiilor cu dizabilitati . Ce presupune?
7.1 Abilitatea copilului cu dizabilitati de a fi „el insusi”.
7.2 Cunoasterea propriilor limite. Adaptarea la regulile de grup si cele sociale
7.3 Confruntarea cu realitatea. Dezvoltarea abilitatilor de a testa mediul inconjurator
7.4 Integrarea copiilor cu dizabilitati in invatamantul de masa. Integrare versus anexare.
7.5 Insotirea copilului si supervizare (prezentare video)
7.6 Cand integrarea copiilor cu dizabilitati in invatamantul de masa nu este recomandata?

8. A fi eu insumi – poveste terapeutica
9. Intebari si comentarii
Au fost sustinute cursuri in orasele:

1. Piatra Neamt ( mai 2010)
2. Targu Neamt (04.02.2011) – organizator Mariana Cosma (cadru didactic invatamant prescolar)
3. Bicaz (12.02.2011) – organizator Rodica Savu (cadru didactic invatamant prescolar)
4. Piatra Neamt (14.05.2011) – Organizator Gina Gheorghiu (cadru didactic invatamant prescolar)
5. Suceava (28.04.2012) – Organizatori Anda Monica Neagu (tel 0742216236) si Lacramioara Lenuca Avadanii (tel.0765087891)
6. Iasi (06.05.2012) – Organizator Ana Armanu (tel. 0753404040, ana.armanu@yahoo.com)
7. Piatra Neamt 09.06.2012 -Organizator Sinziana Burcea

Vor fi organizate cursuri in orasele

1. Piatra Neamt 29.09.2012 (Organizator Fundatia Univers Plus Piatra Neamt)
2. Tulcea 20.10.2012 (Organizator psih. Georgia Vergu , tel.0723868134)
3.Bucuresti 03.11.2012 (Organizator Mihaela Marian, Telef:0732098627, e-mail:
ateliereducativ@gmail.com)

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s